تبلیغات
شاخ شیطان - حرمت زیارت پیامبر گرامی

شاخ شیطان


باسمه تعالی
زیارت قبور پیامبران و صالحان بلكه هر گونه تكریم و بزرگداشت آنان را وهّابیّون حرام و موجب شرك می دانند.
«ابن تیمیّه» می گوید:«فمن جعل سفره إلی مسجد الرسول صلی اللّه علیه وسلّم وقبره كالسفر إلی قبور هؤلاء والمساجد التی عندهم فقد خالف إجماع المسلمین وخرج عن شریعة سیّد المرسلین» [1] .
هر كس سفرش را به قصد زیارت قبر رسول اكرم (صلی الله علیه وآله وسلم) انجام دهد، مثل كسانی كه به قصد زیارت قبور پیشوایانشان در مدینه و مساجدی كه اطراف آن است سفر می كنند، با اجماع مسلمانان مخالفت نموده و از شریعت پیامبر اكرم (صلی الله علیه وآله وسلم) خارج شده است.
و نیز می گوید:«من زار قبره أو قبر غیره لیشرك به ویدعوه من دون اللّه فهذا حرام كلّه وهو مع كونه شركاً باللّه» [2] .
زیارت قبر پیامبر یا غیر او، و غیر خدا را خواندن، و شریك كردن آنان در كارهای خدایی، حرام، و شرك است.
و نیز می گوید: «التمسّح بالقبر وتقبیله ولو كان ذلك من قبور الأنبیاء شرك» [3] مسح و بوسیدن هر قبری اگر چه قبر پیامبر باشد، شرك است.
گفتنی است كه این افكار مخالف با نصّ صریح قرآن است، آنجا كه می فرماید: (وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّـلَمُواْ أَنفُسَهُمْ جَآءُوكَ فَاسْتَغْفَرُواْ اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ) [4] «و اگر آنان كه به خود ستم كرده بودند، پیش تو می آمدند و از خدا آمرزش می خواستند و پیامبر برای آنان طلب آمرزش می كرد، قطعاً خدا را توبه پذیر مهربان می یافتند».


و از قول برادران حضرت یوسف نقل می كند كه از حضرت یعقوب خواستند تا برای آنان از خدا طلب مغفرت كند (یَـأَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا) [5] آیا آنها مشرك بودند؟
و از طرفی مخالف با روایات صحیح اهل سنّت می باشد چنانكه نقل می كنند: «أصاب الناس قحط فی زمن عمر رضی اللّه عنه، فجاء رجل إلی قبر النبی صلی اللّه علیه وسلّم، فقال: یا رسول اللّه! هلك الناس، استسق لأمّتك، فأتاه رسول اللّه صلّی اللّه علیه وسلّم فی المنام، فقال: إئت عمر فاقرأه منّی السلام، وأخبره أنّهم مسقون، وقل له: علیك الكیس.
قال: فأتی الرجل عمر فأخبره، فبكی عمر رضی اللّه عنه، وقال: یا ربّ ما آلوا إلاّ ما عجزت عنه» [6] .
در زمان عمر، مردم دچار قحطی و خشكسالی شدند، مردی كنار قبر پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) آمد و گفت: ای رسول خدا مردم نابود شدند، از خداوند برای امّتت طلب باران كن، رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) در عالم خواب به آن مرد فرمود: نزد عمر برو و از جانب من به او سلام برسان و بگو: بزودی باران خواهد آمد و سیرآب خواهید شد، و بگو: كیسه سخاوت را گسترده ساز.
آن مرد ماجرای خوابش را برای عمر نقل كرد، قطرات اشك از چشمان عمر جاری شد و گفت: خداوندا كوشش و جدیّت كردم، ولی همیشه ناتوان و عاجز بودم.
ابن حجر در فتح الباری و ابن كثیر در البدایة والنهایة می گویند: اسناد این روایت صحیح است [7] .
ابن حجر می نویسد: مردی كه خواب دیده بود بلال بن هلال از اصحاب رسول اكرم (صلی الله علیه وآله وسلم) بود [8] .
سیره تمامی مسلمین بر این امر در طول تاریخ استوار بوده و هست بطوری كه «حصنی دمشقی» شافعی می نویسد: «وقال (ابن تیمیّة): «من استغاث بمیّت أو غائب من البشر، بحیث یدعوه فی الشدائد والكربات، ویطلب منه قضاء الحاجات... فإنّ هذا ظالم، ضالّ، مشرك».
هذا شیء تقشعرّ منه الأبدان، ولم نسمع أحداً فاه، بل ولا رمز إلیه فی زمن من الأزمان، ولا بلد من البلدان، قبل زندیق حرّان ـ قاتله اللّه عزّ وجلّ ـ وقد جعل الزندیق الجاهل الجامد، قصّة عمر رضی اللّه عنه دعامة للتوصّل بها إلی خبث طویّته فی الإزدراء بسیّد الأوّلین والآخرین وأكرم السابقین واللاحقین، وحطّ رتبته فی حیاته، وأنّ جاهه وحرمته ورسالته وغیر ذلك زال بموته، وذلك منه كفر بیقین وزندقة محقّقة» [9] .
«ابن تیمیّه» گفته است: هر كس به مرده و یا فرد دور از نظر استغاثه كند و در گرفتاریها از وی استمداد كرده و طلب حاجت نماید، ظالم، گمراه و مشرك است.
از این سخن «ابن تیمیّه»، بدن انسان می لرزد، این سخن، قبل از زندیق حرّان «ابن تیمیّه» از دهان كسی در هیچ زمان و هیچ مكان بیرون نیامده است، این زندیق نادان و خشك، داستان عمر را وسیله ای برای رسیدن به نیّت نا پاكش در بی اعتنایی به ساحت حضرت رسول اكرم (صلی الله علیه وآله وسلم) قرار داده و با این سخنان بی اساس مقام و منزلت آن حضرت را در دنیا پایین آورده است، و مدعی شده است كه حرمت و رسالت آن بزرگوار پس از رحلت از بین رفته است. این عقیده به یقین كفر و در واقع زندقه و نفاق است).

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[1] الردّ علی الأخنائی: 18.
[2] الردّ علی الأخنائی: 25.
[3] الجامع الفرید، كتاب الزیارة لابن تیمیّة: 438، المسألة السابعة.
[4] نساء: 64.
[5] یوسف: 97.
[6] تاریخ دمشق: 44/346 و 56/489، الإصابة: 6/216، المصنّف لابن أبی شیبة: 7/482، وكنز العمّال: 8/431.
[7] فتح الباری: 2/412، فی باب سؤال الناس الإمام الاستسقاء إذا قحطوا، والبدایة والنهایة: 7/105. فی واقعة سنة ثمانی عشرة.
[8] فتح الباری: 2/412.
[9] دفع الشبه عن الرسول: 131.
---------------------------





طبقه بندی: وهابیت، 
برچسب ها: حرمت زیارت پیامبر گرامی،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
به اشتراک گذاری:

نوشته شده در تاریخ : شنبه 13 اردیبهشت 1393 توسط : ابوالفضل علی آبادی